Wat is SEO?

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization. Het is de techniek van het optimaliseren van websites om een zo hoog mogelijke positie in de zoekmachines, zoals Google, te bereiken. SEO richt zich op de organische (niet-betaalde) zoekresultaten. Op de hoogste posities worden de betaalde advertenties weergegeven. In dit artikel leg ik uit wat je zelf kunt doen … Meer lezen

Beveiligde WordPress Hosting mét SSL-certificaat

Vanaf januari 2017 toont Google Chrome een beveiligingswaarschuwing “Niet veilig” in de adresbalk voor websites zonder HTTPS.In onderstaande afbeelding zie je hoe een website zonder HTTPS getoond op dit moment getoond wordt. Er wordt alleen een uitroepteken in een cirkel weergegeven voor de domeinnaam: Vanaf januari 2017 wordt er de tekst “Niet veilig” aan toegevoegd, zie … Meer lezen

Test de kwaliteit van je website

Je hebt een “mooie” website en hoopt daarmee duidelijk te maken wat je wil. Voor veel organisaties is het tevens het doel om (nieuwe) klanten te vinden. Misschien heb je zelfs wel een duidelijke doelstelling die je SMART hebt gedefinieerd. Toch is een mooie website niet het enige criterium. Test daarom de kwaliteit van je … Meer lezen

Aanbevolen plugins voor WordPress

Aanbevolen plugins voor WordPress

Om je WordPress website veilig te laten werken en te voorzien van meer functionaliteit adviseren wij de volgende plugins voor WordPress te gebruiken:

Beveiliging

  • Akismet beveiligd de reacties tegen spam
  • Really Simple CAPTCHA beveiligd formulieren tegen spam door het toevoegen van een Captcha code bijvoorbeeld voor Contactformulieren.
  • Rename wp-login.php wijzig de standaard login-pagina “domeinnaam.nl/wp-admin” voor WordPress in een zelf te kiezen login-pagina bijvoorbeeld in  “domeinnaam.nl/onderhoud”
  • Wordfence Security beveiligd de hele WordPress installatie door o.a. in de gaten te houden of de bestanden van WordPress niet zijn gewijzigd. Het is ook mogelijk om logins te laten mailen zodat u weet wie er inlogt

Meer lezen

Een goede opbouw van de website

Een goede opbouw van de website

Wat is er allemaal nodig voor een goede opbouw van je website?

Wat zijn belangrijke aandachtspunten bij het ontwerp van een website, ofwel wat is een goede opbouw van de website? Hoe kijken de bezoekers? Waar moeten de labels en knoppen in formulieren staan? Spreekt de website de taal van de doelgroep?

Hierbij een overzicht van tien inzichten voor gebruiksvriendelijkheid van een website:

1. Gebruik zoveel mogelijk een standaard indeling

Bezoekers van je website zijn gewend aan een min of meer standaard indeling die ze op andere sites tegen komen. Er is een bepaald verwachtingspatroon opgebouwd over hoe websites in elkaar zitten. Dat verwachtingspatroon is gebaseerd op hoe de meeste websites in elkaar zitten. Door hier op in te spelen help je bezoekers sneller te vinden wat zij zoeken. Origineel zijn is leuk, maar mag de bezoeker nooit voor raadsels plaatsen. Probeer je originaliteit niet uit te drukken in de opbouw van je site, maar door de inhoud.

Waar aan voldoet een standaard indeling?

  • Logo links boven met een hyperlink naar de homepage
  • Zoekmachine rechtsboven als invulveld met zoekknop er rechts naast. Als het invulveld 27 karakters breed is wordt 90% van de zoekopdrachten gedekt
  • Hyperlink naar pagina met contactgegevens rechtsboven
  • Inloggen / uitloggen rechtsboven
  • Navigatie horizontaal boven of verticaal links
  • Taalkeuze rechtsboven bij voorkeur visueel als vlag
  • Hyperlinks in afwijkende kleur ten opzichte van de normale tekst bij voorkeur blauw en onderstreept

Meer lezen