Online totaalstrategie

Online totaal strategie

Een website staat nooit op zichzelf. Je website is een middel om meer succes te bereiken – en daarom is een totale strategie belangrijk.

Dialogus denkt graag met je mee. Zo kijken we samen welke online presentatie het best past bij jouw visie en ambitie.

Praten over jouw visie

Een volledige online strategie bepaal je zo

Websites zijn er in alle denkbare vormen en kleuren. En dat is logisch, want je website moet precies aansluiten bij jouw project. Maar met alleen een website ben je er nog niet. Om écht online succes te behalen moet je een volledige online strategie hebben – en die is vaak lastig te bepalen. Er komt heel wat kijken bij je online presentatie. Het juiste punt om te beginnen is bij de belangrijkste vraag: wat wil je online bereiken?

1 Wat wil je online bereiken?

De meest simpele vraag – met vaak het meest ingewikkelde antwoord: wat wil je bereiken met je nieuwe website? Voor sommigen heeft deze vraag een heel helder antwoord, bijvoorbeeld 50% meer bezoekers naar je website trekken. Maar hoe bepaal je dat?

Grofweg gesproken heeft een website één van deze vier functies als hoofdfunctie:

  • Klanten aantrekken
  • Producten verkopen
  • Informatie verstrekken
  • Online applicatie

Veel van het volgende proces hangt af van deze functie. Wil je bijvoorbeeld informatie verstrekken over een goed doel? Dan wil je een heel andere look en feel dan wanneer je een website zoekt voor je autobedrijf.

Met mijn website wil ik…

2 Hoe belangrijk is je website?

Een website heeft oneindig veel mogelijkheden. Maar hoe belangrijk is je website in jouw project? Is je website een aanvulling op je offline bezigheden? Of wil je je bussiness juist volledig naar het web verplaatsen?

Het is afhankelijk van hoe belangrijk je website voor jou is hoe veel je er in wilt investeren, en in welke mate je het wilt perfectioneren. Je moet dus kiezen tussen perfectie en pragmatiek, kiezen voor de juiste aanpak van webdesign.

3 Wat is je target audience?

Een niche vinden is ongelooflijk moeilijk. Dit proces heb je misschien al eens moeten doorlopen bij het opzetten van je organisatie – en dan weet je hoe lastig het is om te bepalen wat je publiek is.

Voor webdesign, en in het bijzonder de SEO (zoekmachine optimalisatie) is dit nog een dubbel zo sterk. De juiste termen en zoekwoorden kiezen is moeilijk. Gelukkig zijn er een aantal tools die wij kunnen gebruiken om jouw niche meer inzichtelijk te maken, en de juiste zoekwoorden voor Google te kiezen.

wat kun je zelf doen aan SEO

Wij maken van jouw website het ideale visitekaartje.

Vrijblijvende offerte

4 Welke content past om mijn website?

Een website draait in de basis om de content: de artikelen, teksten en grafische elementen die je bezoekers lezen. Welke content past bij jouw website hangt natuurlijk af van je organisatie.

Bij het creëren van content moet je rekening houden met de zoekmachines, met je publiek, maar vooral ook met je eigen vaardigheden. In de praktijk blijkt dat je vaak heel goed weet wat je moet schrijven – jij bent immers de expert.

5 Een online uiterlijk kiezen

De grafische vormgeving van een website is heel belangrijk. Hierbij moeten allerlei verschillende factoren gewogen worden: heb je al een huisstijl? Hoe sluit het daar op aan? Wil je een grafisch ontwerper inschakelen? Wil je zelf grafische content maken? Wat voor grafische content vinden je bezoekers prettig?

Dialogus werkt nauw samen met enkele grafisch vormgevers, waardoor we ook aan deze kant van het spectrum een all-in website kunnen maken. Maar de meeste grafische content maken we gewoon zelf.

6 Een online marketing campagne opzetten

“Zonder marketing geen klanten” is een gedachte die we vaak horen. In een bepaalde zin klopt dat: je website moet zó in elkaar zitten dat gebruikers hem zullen vinden. Dat wordt vaak gedaan via inbound marketing.

Goede inbound marketing bestaat uit SEO-gerichte content, linkbuilding, social media marketing en nog veel meer. Om daar overzicht op te krijgen kan heel ingewikkeld zijn. Dialogus helpt je bij het opzetten van een efficiënte marketingcampagne.

wat kun je zelf doen aan SEO

7 Je website verzorgen

Net als je auto en CV-ketel heeft je website onderhoud nodig. Je wilt regelmatig nieuwe content uploaden (één van de beste SEO-strategiën) en zo nu en dan maak je een kleine verandering aan de website. En iedere paar jaar wil je misschien je website in een nieuw jasje stoppen.

Op technisch gebied moet je website ook onderhouden worden. WordPress is open source, waardoor je website de kans loopt gehackt te worden. Om de kans op hacking en stilval van je website te minimaliseren voeren wij ieder maand belangrijke updates uit. Dit houdt je website mooi en gezond.